Exhaust gas recirculation (EGR)

Exhaust gas recirculation (EGR) är ett sätt att minska bilens utsläpp av NOx. Genom att återvinna en viss procentandel av avgaserna tillbaka in i motorn, sedan skapade lägre värme utsläpp och avgastemperaturer.

Återvunnet gasen kan även skickas genom en EGR kylaren att sänka temperaturen. Nackdelen är dock att med EGR motor kan vara igensatt av sot. Detta kommer att påverka bilens prestanda, förbrukning och leda till dyra kostnader. Vid EGR systemet, sedan kommer oftast upp en varningslampa på instrumentpanelen.

Om EGR ventilen misslyckas, dessa är ofta dyra att ersätta med en workshop.

Vår EGR-løsningger är att inaktivera EGR-ventil och programmera bilens ECU för att minska motorn temperaturer, förbättra gas respons och bränsle ekonomi och även förlänga motorns livslängd.

Referenser

Sitter og venter på bilen nå. Kjempe service. Fikk hjelp med en gang.��

Bernt Kåre Ekeberg

May 12 at 11:27
Bernt Kåre Ekeberg

Konge service og kjempe resultat! God pris også på en lørdag! Vært og annbefale

Tommie Paulsen

June 25 at 18:24
Tommie Paulsen

Remapet min E92 2008 325D hos, Chipsenter Avd. Vestfold 29.08. Fikk i følge dem 260hk og 600nm. Hadde lenge vurdert ESS-remap, men siden Chipsenter Avd. Vestfold hadde en mye mer konkurransedyktig pris, valgte jeg dem etter å ha leste mye bra om dem, blant annet her på Facebook. Har lenge hatt mine tvil rundt dette med remaping, og har tenkt at det er mye placeboeffekt som er ute å går hos folk. Men har nå prøvd bilen godt etter remap; med langkjøring til Telemark osv, og res...ultatet er strålende! Helt siden jeg kjøpte bilen har jeg hatt forbruk på 6.6l/100km. Etter remap har jeg gått ned til 6.5/100km i følge iDrive(måleren har ikke fått reset). Turbo-lag er kraftig redusert f.o.m ca 1800-2000 RPM; er det så å si ingen lag lengre(noe det var før), samtidig som bunndrag er økt. Kommer veldig raskt opp i 140km/h+ fra 100km/h(ved forbikjøring o.l) på motorvegen uten å måtte gire ned for å hente krefter for rask akselerasjon. Akselerasjon mellom 0-100km/h er også merkbart bedre. Spesielt ved pådrag i 2nd/3rd gir-> 1800-4500RPM. Oppsummert så vil jeg si at gutta på Chipsenter Avd. Vestfold har god peiling på hva dem driver med, og jeg følte alt ble gjort profesjonelt. Dette er langt i fra noe "placeboeffekt". Vil absolutt anbefale andre i å bruke Chipsenter Avd. Vestfold når dem skal remape sin bil. I feel the difference ! :)

André Håkedal

September 01 at 15:30
André Håkedal